آزادسازی سقف رقابت در عرضه محصولات پتروشیمی از امروز

به گزارش پایگاه خبری بورس عدالت، محمد شریعتمداری در سفر به استان گیلان گفت: در شرایطی از کشور قرارداریم که حفظ وحدت بین قوای سه گانه و همه مسئولین کشور برای پیشبرد اموربسیار راهگشا است.
بنا بر این گزارش و به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری در گفتگویی به لزوم به روز شدن قوانین اقتصادی مطابق شرایط جدید ارزی کشور تاکید کرد و گفت: زمانی که دولت ارز 4200 تومانی را اعلام کرد، تصمیمی برای شرایط موقت بود و امروز دولت به دنبال این شرایط, تمهید لازم را انجام داد تا ارز رسمی به کالاهای اساسی و ویژه و دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص پیدا کند.
وی همچنین بر ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکید کرد و گفت: هم اکنون این قضیه فشار زیادی به تولید کنندگان وارد کرده در صورتیکه مالیات بر ارزش افزوده باید از مصرف کننده نهایی دریافت شود.
وزیر صمت در ادامه افزود: پیشنهاد میکنم برای کوتاه مدت حداقل مالیات بر ارزش افزوده در برخی حوزه های تولید حذف شود و امیدوارم با همراهی مجلس در تسریع اصلاح مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تصمیمی که می‌توان در جلسه هماهنگی سران سه قوه گرفت در این حوزه به تولید کمک کرد.
وی تصمیم دولت برای آزاد کردن نرخ ارز را واکنشی به سوداگری‌های احتمالی دانست و گفت: بسیاری از تقاضاهایی که برای ارز 4200 تومانی وجود داشت غیر واقعی بود و با توجه به وضعیت حوزه پتروشیمی و بازار برای حمایت از این صنایع ارز نیمایی در نظر گرفتیم.
درعرضه محصولات پتروشیمی سقف رقابت آزاد خواهد شد
شریعتمداری با توجه به افزایش نرخ ارز و راهکارهای مختلف برای دولت افزود: دولت دو راه در پیش دارد. راه اول در نظر گرفتن ارز 4200 تومانی برای معاملات کالایی و کنترل رانت و نظارت شدید بر بازار است.اما راه دوم استفاده از نرخ ارز و سقف رقابت آزاد و هزینه در حوزه رفاهی و‌ حمایتی است. هم اکنون کشور در حال حرکت به سمت بازار غیر رانتی است و به تدریج روندها اصلاح میشوند. در این زمینه و از امروز در عرضه محصولات پتروشیمی نیز سقف رقابت آزاد خواهد شد.
وزیر صمت با اشاره به سیاست صادراتی دولت گفت: صادرات بدون واردات ارز و صادرات کالاهای اساسی که نرخ ارز رسمی به آن تعلق می‌گیرد مورد حمایت دولت نیست و باید با بازگردادندن ارز حاصل از صادرات تامین مواد اولیه و تولید کشور را حمایت کرد.
منبع:سنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.