ثبت نام جدید، ساماندهی و آزادسازی سهام عدالت در قالب صندوق های قابل معامله !

به گزارش پایگاه خبری بورس عدالت، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با تاکید بر این که سودی که امروز به حساب مشمولان واریز می شود آغاز کار توزیع سود سهام عدالت است گفت: بابت تاخیر چند ماهه در توزیع سود سهام عدالت از مشمولان عذرخواهی می کنم.
به گزارش سرویس اقتصادی نوداد (سکوی اجتماعی خبر) پوری حسینی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به بازدید روز گذشته رئیس جمهور از وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:
در این جلسه معاونین وزارت اقتصاد اقدام به ارائه گزارش کردند که گزارش سازمان خصوصی سازی هم ارائه و آمادگی خود را برای توزیع سود سهام عدالت اعلام کردیم.
ثبت نام جدید؛ شاید وقتی دیگر
وی همچنین در خصوص ثبت نام جدید از مشمولان سهام عدالت اظهار داشت:
در حال حاضر تکلیف قانونی در این زمینه نداریم که بخواهیم ثبت نام جدیدی برای سایر افراد انجام دهیم. بنابراین تمام تلاش خود را صرف ثبت نام شدگان فعلی خواهید کرد تا به صورت کاملا قانونی و در بهترین شرایط انتقال مالکیت از دولت به مشمولان صورت بگیرد و در صورتی که نتایج اعطای سهام عدالت به 49 میلیون مشمول فعلی مفید و مثبت بود، شاید در آینده تصمیم‌‌سازیهای جدیدی در این زمینه داشته باشیم.
ساماندهی سهام عدالت در سه گام
وی در ادامه با اشاره به این که لایحه آزادسازی سهام عدالت روز گذشته به مجلس ارسال شده است گفت:
ساماندهی سهام عدالت در سه گام اجرایی و عملی خواهد شد که گام نخست آن ارائه صورتحساب به مشمولان و گام دوم واریز سود سهام عدالت است و گام سوم آن نیز ارائه لایحه و آزادسازی سهام عدالت است.
پوری حسینی افزود:
البته لایحه آزادسازی سهام عدالت در سال 94 نگاشته و ارائه شده است که با توجه به موضوعاتی چون اتمام کار مجلس نهم و آغاز بکار مجلس دهم این موضوع به تاخیر افتاد که امیدواریم مجلس کنونی رسیدگی به این لایحه را در اولویت کار خود قرار دهد.
آزادسازی در قالب صندوق های قابل معامله
این مقام مسئول ادامه داد:
در شرایط کنونی شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی این پتانسیل را ندارند که سهام 49 شرکت سرمایه‌پذیر به آنها داده شود و پس از آن سهام شرکتهای سرمایه گذاری استانی میان مشمولان توزیع شود. بنابراین در لایحه آزادسازی سهام عدالت بنا بر این شده تا سهام عدالت در قالب صندوق های قابل معامله آزادسازی این سهام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.